Akvaland |
Generelle oplysninger
Akvaland
CVR-nr.40056572
Adresse: Svalevej 5, 4250 Fuglebjerg
Mailadresse: kundeservice@akvaland.dk
Nedstående handelsesbetingelser er kun gældende for varer annonceret og bestilt på www.akvaland.dk
Betaling
På Akvaland.dk kan der betales med Dankort, eDankort, Visa, Visa electron, Mastercard, Viabill.
Kortgebyrer ved transaktioner med betalingskort, bliver ikke pålagt kunden.
Beløb trækkes først på din konto når fysisk afsendelse sker fra vort lager.
ViaBill betaling:
Akvaland.dk tilbyder udover betaling med betalingskort også mulighed for betaling med ViaBill. ViaBill er delbetaling hvor det op til kr. 2000 er rente og gebyrfrit. Med ViaBill er det muligt at betale op til kr. 20.000.
Ved køb med Viabill vil du først modtage dine varer, hvorefter du skal betale din månedsydelse den 20. i hver måned.
Bliver den mådentlige ydelse ikke betalt til tiden, vil der blive pålagt et gebyr på kr. 49.
Fortryder du dit køb med Viabill, ophører aftalen om betaling hos Viabill.
For yderligere oplysninger for betaling med ViaBill læs mere www.viabill.com/kredit.
Priser
Medmindre andet er angivet, alle priser på Akvaland.dk er i DKK og inkl. moms..
De angivne priser på levering i Danmark, er Danmark defineret som Jylland, Fyn, Sjælland samt brofaste øer. Priserne er dagspriser.
Når du handler med akvaland.dk indgås aftaler på dansk.
Fragt
Alle forsendelser fra Akvaland.dk sendes med Post Danmark.
Ved køb over kr. 599kr er der fri levering til pakkeshops.
Såfremt at fragtfri levering ikke opnås, beregnes fragtprisen som følger:
- Levering uden omdeling - 39,95kr - til nærmeste pakkeshop, ud fra kundens valg.
- Levering med omdeling - 49,95kr - direkte til din opgangs dør.
Akvaland.dk bestræber sig på at afsende de varer, du har bestilt til levering indenfor 1-3 hverdage.
Bestilte produkter sendes som udgangspunkt samlet. Ved bestilling af større varer, kombineret med andre produkter kan der forekomme 2 leveringer.
Såfremt der opstår længere leveringstid end angivet her, vil du blive kontaktet af os telefonisk eller via mail.
Hvis du har bestilt bestillingsvarer sendes hele ordren først når bestillings varerne er klar til afsendelse.
Når vi afsender din forsendelse fra vort lager vil du modtage en faktura via mail. Samtidig vil du få en "Track & Trace" meddelse, så du selv kan følge forløbet på din forsendelse, samt se hvor den befinder sig.
OBS! Akvaland.dk leverer kun til adresser i Danmark.
Fortrydelsesret
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til (kundeservice@akvaland.dk) eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for varetyper, som har en vøgt over 20 kg. eller stor volumen.
Dette gælder blandt andet akvarier, akvarieborde mv.
Udgifter til returnering af disse varer er variabel, så kontakt os venligst for et prisoverslag.
Varen som afsendes og ikke bliver afhentet, vil ved returnering til akvaland.dk ikke få refunderet fragtomkostningerne.
Ingen fortrydelsesret
Følgende typer varer kan ikke returneres:
1. Akvarieplanter
2. Varer som sælges i afmålte stykker (slanger og baggrundsfolie)
3. Vandpumper, filtre, varmelegemer og filtermaterialer der har været taget i brug
4. Fiskefoder, flydende plantegødning, vandkonditioneringsmidler - som er åbnet og er ufuldstændige.
5. Lysrør
Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage.
Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 21 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
Varen sendes til:
Akvaland
Svalevej 5
4250 Fuglebjerg
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Du kan også aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.
Reklamationsret
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Varen sendes til:
Akvaland
Svalevej 5
4250 Fuglebjerg
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.
Persondatapolitik
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.
Derudover registrerer vi IP-adressen hvorfra et evt. køb foretages. Informationen finder normalt ingen anvendelse, men kan bruges i en evt. politiefterforskning. Alle falsk bestillinger politianmeldes!
Personoplysningerne registreres hos Akvaland.dk og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige på www.akvaland.dk er Andrzej Molga, Ejer.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: kundeservice@akvaland.dk
Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Andrzej Molga. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 21.03.2024
Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)